• Sortida a la Molina de Can Banús

10/03/2017

Del 28 de febrer a l’1 de març usuaris i educadors de la casa van anar a la neu i l’experiència ha estat molt gratificant per tots els participants.

Expliquem aquesta sortida de lleure amb la veu dels propis usuaris de la casa

L’Osman, que viu a Can Banús, explica que “només pujar a la furgoneta ja vam començar a gaudir del viatge”. La darrera semana de febrero l’equip del centre d’acollida de Badalona va fer la seva sortida anual a la muntanya, les seves ‘vacances’ d’hivern. Així, dimarts 28 tant les persones que viuen a la casa com l’equip de professionals va esmorzar molt d’hora per tal de sortir aviat cap al Pirineu, Uns dies abans fins i tot van preparar les maletes. Els usuaris, amb l’ajuda dels educadors, van fer una llista del que s’havien d’endur i es van espavilar per aconseguir-ho: alguns ho van comprar, d’altres ho van demanar prestat a algún company, etc.

L’any 2016 va faltar força neu i per això enguany els residents estaven impacients per arribar i esbrinar si n’hi hauria i si la podrien gaudir. Tal i com explica en Mario “així que vam passar el Tunel del Cadí ja estava tot nevat i ens vem posar molt contents. Vam deixar ràpid les maletes i vam anar a les pistes”. Tamazi explicava que “no vam parar de tirar-nos en trineu tant que fins i que fins i tot es va acabar trencant”, diu rient. El Jesús i l’Antonio es van quedar a la cafeteria de peu de pista. Per en Jesús “el café amb aquelles vistes va ser el millor de tota la sortida”.

Per acabar el primer dia abans de sopar vam anar a fer un tomb per Puigcerdà. Tots van coincidir en que la zona els va encantar, sobretot el llac amb els ànecs. A més va començar a nevar i vam poder veure una estampa que els costarà oblidar. Al dia següent va manar a la ciutat de la Seu d’Urgell i vam parar a l’Àrea de Guissona a dinar. Tal i com comentava Antonio, “l’experiència per a tots ha estat única, uns diez de molt d’optimisme i companyerisme”. Mario també ho confirma “hi havia molt bon rollo entre nosaltres”.

Adrià, Mar i Lucia expliquen que “com a professionals no vam haver d’intervenir en cap moment. Van demostrar ser bons companys, ajudant-se els uns amb els altres. Destaquem el suport que se li donava a les persones que anaven en cadira de rodes.” Sens dubte, Frank, un dels que va en cadira va agraïr als seus companys i va comentar que “vaig disfrutar molt tirant-me amb trineu per la neu”.

Al arribar a Can Banus, totes les persones que van participar de la sortida van animar als seus companys a apuntar-se per a proper any. Com va comentar en Mario “les rialles son millors entre molts”.